.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعضای کابینه 4 نامزد انتخاباتی

مردم در شرایطی به پای صندوق‌های رأی می‌روند که نمی‌دانند چه کسانی به عنوان وزرای رئیس‌جمهور آینده بر بخشی از سرنوشت چهارساله‌شان حکم می‌رانند؛ اگر این همراهان و اعضای کابینه در روزهایی که برای انتخاب نهایی سرنوشت‌ساز است معرفی شوند معیاری از آنچه آقای رئیس‌جمهور می‌اندیشد به دست انتخاب‌کنندگان می‌دهد تا مردم ساده و آسوده‌تر انتخاب کنند و بی‌حدس و گمان و بدون اینکه بر پایه ظواهر و شنیده‌ها تصمیم بگیرند رئیس‌جمهور را برگزینند، چرا که تصویر و تفکر آنانی که رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند نیم رخ عینی از چهره «رئیس‌جمهور» می‌تواند باشد؛ این همان استدلال قدیمی است که فلانی را به دوستانش بشناس!

معرفی کابینه پیش از انتخابات یکی از خواسته‌هایی است که این روزها توسط برخی نامزدها و چهره‌های سیاسی مطرح شده تا جایی که روز گذشته آیت الله امامی کاشانی امام موقت جمعه تهران که کمتر به مواضع سیاسی شناخته می‌شود خواستار آن شد که کاندیداهای ریاست جمهوری اعضای کابینه خود را معرفی کنند.

پیش از این برخی فعالان سیاسی از معرفی کابینه به عنوان موضوعی که «بایدی» برای آن وجود ندارد یاد کرده بودند چرا که بر اساس ساختار سیاسی کشورمان که بیشتر ریاستی است تا پارلمانی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون نیز درباره آن چیزی نگفته است.

با جدی شدن رقابت دهم ریاست جمهوری این موضوع در حال تبدیل شدن به یکی از الزامات گزینش رئیس‌جمهور شده تا در غیاب فعالیت عینی احزاب مردم مستقیماً بخواهند آنانی را که چهارسال در بالاترین مناصب حکومتی و در مقام وزیر با رئیس‌جمهور همراهی می‌کنند را بشناسند. دیگر شناختن «رئیس» کافی نیست که دانستن کابینه به عنوان امری لازم قلمداد می‌شود، هر چند که نامزدهای ریاست جمهوری دهم موضع مشابهی در قبال آن اتخاذ نکرده‌اند. در حالی که محسن رضایی می‌گوید یک هفته مانده به انتخابات برخی اعضای کابینه‌اش را انتخاب می‌کند میرحسین موسوی و مهدی کروبی در موضعی مشابه معتقدند که معرفی کابینه‌شان منجر به «زدن» و «قربانی شدن» آنها می‌شود و محمود احمدی‌نژاد نیز تاکنون درباره آنانی که در صورت موفقیت او را در کابینه دهم همراهی می‌کنند سخنی نگفته است. وجه مشترک 4نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری کلی‌گویی‌های آنان درباره ایده‌هایی است که به دنبال اجرایی کردن آن هستند؛ ذهنیت‌هایی که برای عینی شدن آن دیدن همراهان احتمالی می‌تواند مفید باشد. 


«خبر» پس از بررسی دیدگاههای کارشناسان و گمانه‌زنی‌های سیاستمداران به ارائه جدول اسامی برخی چهره‌های کابینه 4نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری دهم پرداخته است. 




جدول را بزرگتر ببینید


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.